söndag 21 juli 2013

Dag 9

Ännu en frukost i lugn och ro då resten av familjen var inne i Melbourne och var duktiga och sprang. De kom dock hem och jag han träffa Christines ena syster och hennes barn innan jag åkte in till Melbourne. Lyckades ta mig in (inte samma tåglinjer som i veckorna så det var krångligare än vanligt). Väl där träffade jag Marina, en tysk au pair. Till oss anslöt sig flertalet andra au pairer så tillslut var vi sju au pairer från Tyskland, en från Schweiz och så jag.

Kan ju säga att det blev väldigt mycket tyska under samtalen... Nåja, jag överlevde det med. Mycket tack vare min egna tolk i form av Dani, en av de tyska au pairerna. Vi fick i oss kaffe på Starbucks och lunch i något food court. Även fast det blev mycket tyska, speciellt i slutet var det kul att träffa andra och några av dem kommer jag nog träffa igen!

Väl hemma efter en längre resa än normalt resa (illa tågval och försenat tåg) möttes jag av två övertaggade människor i form av Adam och hans bror Scott. Anledningen till att de var övertaggade var att det var footy och Adams lag höll på att vinna mot ett lag de aldrig har vunnit mot innan. Nåja, några öl kan ha varit inblandade till övertaggningen även om footy är sjukt viktigt i denna familjen.

Efter en köttfärsröra med chili och ännu mera chili (var dock god trots all chili) så blev det öppen brasa, marshmallowgrillning, gitarrspel, sång och prat. Fick även år av längtan mitt eget soundtrack. Woho!

(Hade för en gångs skull kameran med mig idag men såklart blev det inga bilder tagna för det.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar