tisdag 16 juli 2013

Dag 5

Somnar snabbt, vaknar en timme senare och så är natten förstörd. Bra Frida, bra... Nåja, kom upp till en glad William som somnade ganska snabbt efter föräldrarna hade åkt. Sov dock endast 40 minuter men gjorde inte så mycket då vi hann bli klara tills vi skulle möta Meg och hennes två barn för att tillsammans bege oss mot play group.

Väl framme var det ungefär 6-8 mammor med sina barn som träffades på ett Community House där det fanns leksaker och yta att leka på både inne och ute. Lillmannen var blygare än vad jag var men började så småningom leka. Att komma in ny i en grupp där jag inte känner någon, alla andra känner varandra, de pratar inte mitt språk. Det är ganska tufft för mig. Men jag överlevde det och det var ändå ganska kul. Återser dem nästa vecka igen!

Eftermiddagen gick åt att lillkillen sov par timmar och sedan en promenad på dryga timmen. Tur att han gillar att åka vagnen... Fick se hur nära stan jag egentligen bor, bara en bro så är man där! Till stora stan beger vi oss imorgon då det blir sightseeing med Christine när hon har slutat jobbet. Ska komma in till hennes jobb mitt i Melbourne och komma dit med en barnvagn på tågen. Det kommer bli en spännande dag imorgon...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar