tisdag 23 juli 2013

Dag 12

Ställde klockan för att ut och gå innan jobbet började. Hälsosamt va? Nja... Vet inte... Det började regna mitt i promenaden (längst bort på rundan, vad annars?) men det gjorde absolut ingenting då jag hade klätt på mig alldeles för mycket. Vill påpeka att det inte var mitt eget fel utan Christines. Hon hade varit ute innan mig och jag frågade hur vädret var. Väldigt kallt sa hon och rådde mig att stanna inne eller ta på mig väldigt mycket kläder. Som sagt, lita inte på en australiensares omdöme när det gäller kläder för herregud vad jag var varm!

Blev ombedd att laga lasagne idag så medan lillemannen sov första vändan hann jag både göra frukost, äta den, göra köttfärsåsen till lasagnen och städa köket. Effektivt va? Eller kan det bero på att han sov över två timmar... På grund av det blev det ingen playgroup idag, den slutar vid tolv och mannen vaknade inte förrän fem i tolv. Ni kan ju själva förstå att det inte går ihop sig när man ska byta blöja och få på kläder innan man går.

Dagen rullade på fint och charmknutten lyckades charma familjen över Skype. En tur till lekplatsen en halv minut bort för att äta lite bark och gå upp för rutschkanan. Skrattade lite för mig själv åt alla skyltar som finns överallt. Australiensare måste vara proffs på att sätta upp skyltar!

Lasagnen gjordes och den smakade bra enligt mig. Övriga sa att de tyckte om den men jag är lite tveksam till om de verkligen menade det... Kvällen avslutades med Australia's next top model med Christine i ena soffänden och jag i den andra. Slutade med att hon satt och letade modellkontrakt åt mig och jag diskuterade dagisavgifter med henne.

Känns lite tufft att veta att familjen är på väg till Sankt Anna för att se min fina Peter Johansson. Hade så gärna följt med och sett honom för blöööö vad bra han är!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar