lördag 13 juli 2013

Dag 1

Vaknade efter tio timmars sömn och insåg att det verkligen var dags att komma upp. På vägen till duschen mötte jag lilla William och hans mormor så vi satt och pratade lite innan jag gick vidare. Sötnöte han är! Tog en välbehövlig och varm dusch innan jag satte hastighetsrekord i att klä på mig. Tänkte göra havregrynsgröt ända tills jag kom på att de har gasspis. Det blev müsli med mjölk istället...

Lyckades packa upp alla saker och tänkte därefter skriva lite här på bloggen. Det gick inget vidare då jag somnade nästan direkt jag la mig i sängen för att ta upp datorn. Fyra timmar senare vaknade jag och insåg än en gång att det var dags att gå upp. Åkte på rundtur med Christine som hade ett pitstop där vi shoppade loss lite. Gillar verkligen att åka omkring i förorterna i Melbourne. Det är mysigt på något sätt! Visades runt lite till innan vi kom hem och träffade grannen och hennes två barn. Riktigt trevlig var hon!

På kvällen blev det den efterlängtade lasagnen (söta Christine har övat par gånger bara för att jag skulle få min favoriträtt när jag kom). Till det blev det rött vin, öppen brasa och på tvn visades det Big bang theory, i reklampauserna cricket och australiensisk fotboll. Det slutade i alla fall i den underbara filmen "Walk the line".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar