torsdag 25 juli 2013

Dag 13

Pannkakor med jordnötssmör till frukost och pannkakor med nutella till lunch. De kallar mig nyttig. Har bara legat i sängen och tittat på Desperate Housewifes. Eller ja, jag har tagit de tre stegen bort till pianot och de tio stegen bort till köket.

Tog mig bort till tåget i alla fall för att komma på samma tåg som Rebecca, en annan svensk au pair. Såg rätt tåg komma mot mig, det körde in på stationen. Och fortsatte... Nåja, var bara att hoppa på nästa tåg som kom 6-7 minuter senare som var ovanligt tomt när jag klev på. Vi lyckades i alla fall hitta varandra väl inne i Melbourne.

Vi bar av planlöst (jag var det i alla fall) och vi slutade i Chinatown. Där hittade vi en restaurang som hade skippat det där med meny och istället körde med en ipad. Jag gillade det för efter vi hade lyckats beställa det vi skulle ha dröjde det inte många minuter innan maten var klar. Gott var det också, var fruktansvärt längesedan jag åt nudlar.

Kvällen gick och jag hade hur trevligt som helst. Är skönt att komma ut ur huset lite och göra något annat än det vanliga. Sen om sällskapet är väldigt trevligt (som i detta fallet), gör det ju inte saken sämre! Så en seg dag ledde fram till en jättetrevlig kväll!


2 kommentarer:

  1. Tack själv för kvällen, det var jättetrevligt! Det är alltid skönt att komma ifrån huset lite, det håller jag med om.
    Du verkar ju baka hur mycket som helst - du är valkommen hit, nybakat bröd är ju det bästa! ;)
    Vad bakar du för bröd?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa det är skönt!
      Älskar att baka bröd! Lite svårt utan hushållsassistent som kan knåda degen åt mig, lite svårt utan vanlig jäst (har inte hittat det än)...
      Har mest blivit enkla basic-recept med torrjäst. Blir nog tekakor med havregryn idag! :)

      Radera