tisdag 16 juli 2013

Dag 4

Ännu en illa soven natt att lägga till arkivet. Kom upp och möttes av alltid lika glada Adam & William. Matälskande lillkillen var mitt i frukosten så jag passade på att göra mig i ordning. Det är skönt att båda börjar jobba ganska sent, Adam åkte inte förrän halv nio - nio. Lite lek innan det var dags för morgonluren. Passade på att äta frukost och vakna till under den tiden. Hann till och med förbereda en sifferlek till honom, det kallar jag ambitiöst såhär första dagen!

Sifferleken uppskattades inte lika mycket av William som av mig. Det var roligare att slänga bollarna runt omkring sig istället. Nåja, vi lekte min fina lek lite i alla fall. Har aldrig sett en unge så glad i mat. Dock inträffade en liten olyckshändelse, eller snarare naturkatastrof. Det blev en mjölkflodvåg. Det är inte lätt att tajma hällandet av mjölken och öppnandet av munnen. Inte mer mjölk i glaset än det som ryms i en Wettex-duk, det är ledorden det!

Eftermiddagen bjöd på en tur till en av parkerna i närheten. Där blev det mellanmål med distraktion av skateboard, cyklar och sparkcyklar. Hur söt som helst! Gillar att lillkillen åka vagn, det kommer få mig att komma ut och gå med honom.

Fick en fin present av grannens tvillingar som jag träffade för par dagar sedan. Hur sött som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar