fredag 26 juli 2013

Dag 15

Vaknade med en ordentlig huvudvärk så det var skönt att jag inte skulle jobba idag. Desperate housewifes, müsli med mjölk, egenbakat bröd med ost, stekt ägg och kaffe fick huvudvärken att försvinna en aning. Hann hinna med tåget jag hade planerat efter att 20 minuter innan tåget skulle gå upptäckte jag att jag behövde duscha håret. Hann både duscha och föna håret, gå till tåget och ha två minuter tillgodo.

Mötte upp Dani och Marina för hitta någonstans att äta. Vi slutade på ett italienskt ställe som hette Olio och var hur mysigt som helst. Att de sedan hade riktigt god pizza gjorde ju inte saken sämre. Känner att italienskt är min grej för tillfället...För tillfället är min grej även att inte komma ihåg saker. Glömde väskan på restaurangen men som tur var kom jag på det snabbt och väskan stod kvar precis som jag lämnade den.

Vandrade omkring själv i Melbourne och lyckades hitta centralstationen och det shoppingcentret som ligger där. Det var väl inte lika stort som jag hade förväntat mig men ändå. Hittade kikki.K iallafall och pratade lite med han som jobbade där om livet och om Sverige. Blev lite imponerad och förskräckt när han hörde att jag var från Sverige efter att jag hade sagt tre ord. Imponerad av att han tog det så snabbt och förskräckt över att min engelska är så dålig.

Gick inom Typo och hade gärna köpt upp hela affären men kom ut med bara tre anteckningsblock. Tyckte det var bra jobbat! En snabbvända inom en härlig asiatisk affär och en lite längre vända inom Coles. Hade plockat ihop mina varor och lyckades faktiskt betala efter sju sorger och åtta bedrövelser. Ni vet sådana apparater som finns på IKEA för att betala själv, sådana var det fast för matvaror. Efter att ha stått som ett fån ett tag lyckades jag i alla fall betala för mig!

Bytte tåg i North Melbourne och insåg där att jag har blivit en av dem som springer för att hinna med nästa tåg även fast det går ett 15 minuter senare. Det trodde jag aldrig om mig själv...

Kom hem till ett tomt hus vilket senare snart skulle fyllas på med hela gänget + Christines mamma. Avslutade kvällen tidigt, väldigt tidigt för att vara fredagskväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar