tisdag 12 april 2011

Han är riktigt karl, en sådan man vill ha

Jag säger bara en sak, död åt den som rör min mage just nu. Jag bakade bröd till brödlotteriet idag och eftersom det blev jäst över tänkte jag (okej mamma kom med förslaget) att jag skulle göra pizza av resten. Sagt och gjort, jag gjorde en dubbel sats pizza. De andra i huset var nog inte jätteglad på mig med tanke på att jag ockuperade ugnarna ett tag men men, det var helt klart värt det. Brödet luktar riktigt gott och pizzan var riktigt god. Jag börjar numera hoppas på att mamma ska vinna brödlotteriet så att jag kan få äta upp mitt egna bröd. Gör hon inte det ska jag nog springa bort till ica, köpa lite mjöl och olivolja och baka ännu mera. Jag har ju fortfarande jäst jag måste göra av med så! Känner att mitt liv och speciellt bloggen är riktigt värd när jag lyckas fylla ett helt inlägg om ett par degklumpar jag slängde ihop. Vill ju bara påpeka innan jag avslutar detta underbara inlägg att mitt rum luktar nybakat bröd och jag är full av pizza, livet leker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar