torsdag 21 april 2011

Guldet blev till sand...

Hade en sådan där underbar dag som man har ibland. Vaknade i ett tomt hus så det var bara till att skruva upp musiken och skråla med för full hals. Eftersom solen sken så fint ute gick jag ut och la mig pressade. Lite färg har jag allt fått även om jag är röd på framsidan och vit på baksidan. Det brukar alltid bara tvärt om men men. Fick ett trevligt samtal av emelia som sa att jag skulle komma ner och fika. Saft och gjort. Jag slängde på mig lite kläder och slängde mig på cykeln. Det var så underbart att bara glida fram på cykeln, känna den varma vinden i ansiktet och känna frihete. Fikade med emelia och fanny vilket var riktigt trevligt. Det var längesedan jag hade så kul. Lyckades även fixa en present till alle på vägen hem så då har vi det klart till imorgon! Kvällen spenderades med grillning med familjen och även mormor & morfar som kom ner en sväng.

Det är sådana här dagar som får en att vilja leva. Det är tack vare dessa dagarna som man lever. Har inte insett hur längesedan det var jag skrattade ordentligt, hade så kul som jag hade idag. Det känns lite tråkigt att jag snart ska lämna dessa underbara människor för att åka upp till kiruna igen. Därför ska jag njuta av dem och försöka ha det riktigt mysigt medan jag kan. Känns lite tråkigt att jag inte kan packa ner vissa människor och ta med mig dem till kiruna. Livet skulle varit så mycket lättare och roligare då. Men, kiruna är kiruna och jag älskar det på sitt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar