måndag 27 juni 2011

No regrets, they only hurt

Ännu en dag börjar gå till sitt slut och tro det eller ej, jag har gjort någonting idag! Jag har inte bara gjort en sak, jag har gjort flera saker!

Sak 1: Hjälpt morfar att klippa häcken.
Morfar gick före med häcksaxen och klippte häcken medan jag gick efter och krattade och fixade till nederdelen och kanten. Tyckte det kändes som ett ganska bra samarbete faktiskt. Tycker faktiskt också att det blev ganska bra resultat i slutändan. Tycker också att det var ett ganska överbetald jobb...

Sak 2: Börjat på nytt projekt.
Mitt nya projekt är något som vissa kommer skratta åt. Jag har velat det länge och idag så började jag äntligen. Jag började läsa om att göra hemsidor i html. Trots pappas lite påpekande att man inte skriver helt för hand i html längre så fortsatte jag läsa. Han gav upp sitt påpekade när jag påpekade att det är lättare att se vad man ska sno när man sno kod av andra hemsidor. Plötsligt fick jag också ett jobb; göra om föreningens hemsida. Pappa har sagt det för flera år sedan att den behöver göras om och om någon vill så får vi gärna. Så nu får vi se om jag gör det. Än så länge känns det som jag måste lära mig och testa väldigt mycket innan jag kan göra något sådant. Men den som lever får se!

2 kommentarer:

  1. Projektet låter härligt :) Hoppas du lyckas bra, och om du behöver hjälp vet du nog var du kan vända dig ;)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det kommer att gå bra! Annars ringer jag och skriker om hjälp! ;)

    SvaraRadera