torsdag 9 juni 2011

Just idag är jag stark, just idag mår jag bra

25 grader varmt, solen skiner och det fläktar en varmt vind ibland, är det verkligen kiruna jag befinner mig i? Det har varit en riktigt härlig dag idag och det beror inte bara på vädret. Idag var det städdag i skolan och jag var väl inte riktigt laddad på det (vem är någonsin taggad på att städa) men trots det blev det en riktigt härlig dag. Vi underbart gulliga tyskaelever skulle inte städa våra klassrum utan tysta rummet. Sagt och gjort. Jag och johannes var så effektiva så det bara går att bli. Vi gick runt med varsin bok, slängde ett papper var, gick runt med en låda var. Effektiva var det va? Det tog väl inte jättelång tid att städa och efter det följde det fika.

Fikan avnjöts ute i solen innan vi gick in igen för att prata betyg i tyska. Blev lite sur på henne men men... Efter lite väntande gick jag, pow och johannes upp på folkhögskolans tak. Riktigt varmt och skönt där uppe, ganska bra utsikt över kiruna med. Vi satt där och stekte lite, gick ner och stekte lite på grillplatsen med lite mer folk, gick in och åt och ut och stekte lite till innan det var dags att gå hem.

Väl hemma har vi nu stekt lite till innan solen bestämde sig för att gömma sig bakom ett stort moln. Men inte sörjer vi för det (eller jo lite) utan vi tar nya tag och beger oss ut på nya äventyr (se: ut och gå med förhoppningsvis fint sällskap).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar