lördag 18 juni 2011

In good times and bad times, I'll be on your side forever more

Har verkligen ingenting att skriva om längre. Eller jo nu har jag, lite iallafall. Igår började dagen tidigt (vid sexnollnoll) med att jag fick dra mig upp och sedan ner till kusinernas skolavslutning. Alltid lika kul att åka mormor och morfars veteranbil, träffa kusinerna, träffa gangstern med tillhörande matte och husse, äta jordgubbstårta och ha allmänt trevligt. För alla som inte ätit mormors jordgubbstårta, stackars er! Ni har verkligen missat något!

När jag kom hem lyckades jag somna tack vare min underbara huvudvärk. Lyckades sova över ett sms och två samtal men mamma var så snäll och väckte mig. Helt nyvaken bar det av ner mot olofström centrum (om det nu finns något sådant) för att möta emelia, börje, skåne, melan, melis... Kärt barn har många namn! Efter lite beslutsångest gick vi mot katrins för att äta lite pizza. Hungriga var vi så vi beställde varsin pizza. Det var därför lite hemskt att efter tre bett inse att nej, jag var inte alls hungrig. Trots det lilla pizzaödet om man kan kalla det de hade jag i alla fall väldigt trevligt. Det får inte dröja länge igen innan jag träffar skåne för oj som jag har saknat henne!

På hemvägen gick vi inom maxi och jag lyckades som vanligt vara klantig. Eller klantig är fel ord men pinsam kanske stämmer bättre. I ena handen hade jag en pizzakartong och i den andra handen viftade jag med rakhyvlar vart löken fanns till emelia som själv stod med tacogrejer i hela famnen. Tur att ingen känner mig här... Just det, nästan alla vet vem man är här... Men jag bjuder på den!

Börje & jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar