söndag 26 juni 2011

Jag har inga gränser i mitt hjärtas land

Fin midsommar, fina dagar, fin vecka och allt beror på fina människor och fin pojke.

Har ni saknat mig? Nej, trodde väl inte det. Har varit borta ett tag tack vare att jag hade finbesök (se fina pojken). Han har spenderat en vecka i hålan här och livat upp dagarna. Den senaste veckan har bestått av chillande, lekande på lekplatser (lägg märke till pluralformen), kakbak och en spontantripp till karlshamn. Det var längesedan jag var såhär glad i hela kroppen och det känns riktigt härligt. Tyvärr åkte han idag så dagen har bara gått åt till att dryga ihjäl. Lika glad som jag blev när jag såg honom sitta där i bilen när han kom för en vecka sedan, lika ledsen blev jag när han tidigare satte sig i bilen och åkte hemåt.

Midsommar spenderades på vanligt svensson-vis. Stressa in i bilen, åka bil, stressa upp med ljudanläggning, stressa på dansare som diskuterar på fel ställe, de spelar jag sköter ljudet och tar en paus, stressa ner med ljudanläggningen in i bilen och allt börjar om. Därefter när man kommer hem kommer det bästa; mormors jordgubbstårta! Gästerna hade kommit innan jag hade det, bra gjort där frida... Gästerna jag pratar om var emelia, jackeboii och fanny. Vi hade bestämt att vi skulle grilla hemma hos mig innan vi drog till lollo. Grillandet slutade med att jag och fanny stod och stekte maten, fråga inte hur vi hamnade där. Innan vi hade fått i oss maten hade också en av kvällens roligaste händelse hänt. Ett råd till er alla; försök aldrig guida två skåningar genom en by där de aldrig ha varit. Men men, både stolpen och sladdis kom dit. Eran burk är fortfarande här om någon vill ta hand om den! Efter maten tog vi vårt pick & pack och gick upp (under höga protester av skånepågarna) till lollo. Där var vi hela kvällen och iallafall jag hade riktigt kul!

Vill bara tacka alla för en underbar vecka! Bara för att jag tycker om pojken bjuder jag på denna underbara bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar