onsdag 18 maj 2011

Jeg ser dig ude i mængden, og skipper lige et hjerteslag

Höjdhopp idag på idrotten och jag var inte taggad alls med tanke på min historia med höjdhoppsribban. Vi är inte bästa kompisar om man säger så... Efter lite uppvärmning slog vi lite kullebyttor och testade vilken upphoppsben som var bäst. Jag är som vanligt mobbad och hoppar upp med höger ben och tur var det tyckte jag idag för jag kände emellanåt i vänstra ljumsken. Första hoppet gick bra och jag kände ingenting i ljumsken. Andra hoppet däremot gick lite sämre. Några steg in de sista snabba stegen i hoppet högg det till något djävulskt i högra låret så fick stanna av så fort som möjligt. Så resten av lektionen tillbringade jag med att stretcha och gå runt. Det var så synd var jag kände mig verkligen taggad till att hoppa efter första hoppet. Jag märkte också hur mycket jag saknar friidrotten. Det skulle vara så underbart att börja träna det igen!

Annars gick nationella provet i matte a bra, eller det kändes så i alla fall. Fick också reda på slutbetyget i astronomi, kan inte klaga för mycket. Jag kan istället passa på att klaga på att vi har matteprov imorgon (för ovanlighetens skull, eller?) och jag kan ingenting. Känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar