måndag 2 maj 2011

I'm here because I'm here

"En sjöman ber inte om motvind, han lär sig segla"

Ett citat som verkligen behövs nu. Känner att jag har lite för mycket att göra nu så allt bara skiter upp sig i varandra. Mitt rum beskriver hur jag känner mig just nu. Stökigt, saker överallt och jag har inte koll vart jag har lagt en enda sak. Orkar inte plugga mer men ändå gör jag det för att jag måste. Jag vet inte varför jag gör det för jag lär mig inte ett pillejota. Istället blir jag bara mer och mer frustrerad för varje minut som går. Det är riktigt skönt att om en vecka och en dag befinner jag mig i Frankrike. Det ska bli så skönt och slippa all skola, allt plugg och bara diskutera EU-frågor med folk från hela Europa. Det sista trodde nog inte jag själv på att det skulle bli så kul med tanke på hur inte bra jag är på engelska. Men men, det ska väl bli kul att komma dit och lyssna på alla andra. Det är Frankrike som håller mig uppe just nu. Och citatet där uppe, jag älskar verkligen det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar