tisdag 17 maj 2011

I ett av världens hörn

Jag kanske borde komma ikapp med livet någon dag? Vänta, nej jag hinner inte det. Nationella provet i matte b idag gick som det gick. Förhoppningsvis tappar jonas bort provet och jag slipper se det igen. Nu blir det till att tagga nationellt prov i matte a imorgon tack vare att vi inte gjorde det i julas. Great! Sen matteprov på kapitel 2-3 på torsdag. Sa jag att jag älskade matte? Tack och lov blev konfliktanalysen uppskjuten till på söndag. Tack och lov för det! Den skulle vara inne 18.00 idag och jag har en del att fixa till där med tanke på att just den filen kraschade igår.

Det känns lite konstigt att jag sitter kvar i skolan för att ha det lugnt och skönt, plugga lite lagom och ta det chill istället för att gå hem. Men det är bättre internet här, lite folk som kommer och går, tyst med lite prat i bakgrunden som jag gillar och jag slipper se hur illa mitt rum ser ut. Trots det ska jag snart försöka dra mig hemåt för batteriet på datorn börjar krypa neråt.

Det där utlovade inlägget om frankrike kommer snart, kanske senare idag men jag lovar ingenting. Någon som är på att åka till portugal i sommar förresten? Nej, sista gången jag sätter på brolle för nu innan jag drar mig hemåt. Jag har förresten drabbats av något virus som har gjort mig förälskad i brolles röst. Det ända som hjälper mot det är att lyssna på honom. Konstig sjukdom det...

Jag har rest till en galen stad
med en himmel utav bly
Här är jag hemma, ändå inte alls
Jag är född i en liten by

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar