söndag 25 maj 2014

So wake me up when it's all over.

Dagarna rullar på och det händer lite varje dag. Det tvättas vinterdäck, klipps gräsmattor och träffas roliga människor. Häromdagen var ändå höjdpunkten. Det var dags för mitt stora idolmöte. Ingen Ola Salo, Peter Johansson eller Esbjörn Hazelius. Nej, det var större än så. Det var nämligen dags för att se Tuta & Kör, mina barndomsidoler.

Följde med mamsen till jobbet där de skulle spela. Som alla andra 28 miljoner gånger jag har sett dem så var de underbart bra. Helt underbar energi och såklart högklassiga låtar. Var framme och pratade med dem och till min stora förvåning så kände de igen mig. De visste vad jag hette, vart jag kom ifrån och till och med på vilken gata jag bodde. Anledningen? Jag var deras (antagligen) största fan och skrev brev till dem. Och svar fick jag, varenda gång. Så härligt att se dem igen!

Häromdagen var även en stor dag på andra sätt. Fick min första lön på bra länge! Och stor var den! Eller kanske inte... Men ändå. Pengar som pengar!

Hade besök av Emelia igår vilket var lika trevligt som alltid. Även om det bara blev en kort visit så var det härligt att se henne igen! Trots den korta visiten var jag inte ensam längre den dagen. Fick även besök av Marcus som stod för underhållningen och matlagningen. Nåja, något ska man ha honom till.

Igårkväll bar det av till Mörrum (av alla ställen) för att lyckas hamna mitt i en födelsedagsfest. Jag kände en människa, det var ju trevligt i alla fall. Men jag hade en väldigt rolig kväll i alla fall!

Annars njuter jag bara av vädret. Solsken, värme och härligheter. Kan det bli bättre? Jobbar även på brännan som börjar bli allt mer komisk. Började för en vecka sedan med solglasbränna deluxe med inslag av den vanliga linnebrännan fram. Har under par dagar nu jobbat fram en grym ryggbränna. Seriöst, den är inte av denna värld. Kan numera inte ha något annat än linne med brottarrygg...


Nypimpad och klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar