onsdag 14 maj 2014

14 maj 2014

Så var jag en fullfjädrad IKEA-arbetare. Eller nästan. Gjorde idag min sista dag under min upplärning vilket betyder att nästa gång jag jobbar så är det på riktigt. Det känns riktigt bra och ändå lite konstigt. Sorgligt var det i alla fall att lämna jobbet och veta att det kan dröja över en månad tills jag är tillbaka där och springer. Seriöst, jag älskar det. Jag har hittat hem.

Gårdagen bjöd på mysande i kalla kallis medan idag var det mysande i fuktiga disken. Har varit i disken innan innan så idag var poängen att vara med under stängningen och grovrengöringen. Det blev dock inte riktigt så. Endast en man som ska köra ugnarna och servera är liiiite lite så jag blev utkallad till linen då han som skulle vara där var fast på en utbildningssak (du blev ersatt av en sommarjobbare, haha!). Gillar verkligen tempot där. Skönt att röra på fossingarna efter en lugn dag i disken.

Hann i alla fall vara med att stänga det mesta av disken vilket var skönt. Hann även med lite av min favoritsyssla; munhuggas. Kan inte säga det tillräckligt många gånger, älskar alla sätt med detta jobbet. Själva jobbet, stämningen men framför allt de jag jobbar med. Helt underbara. Det är så många småsaker som inte går att skriva här som gör det så underbart. Var helt ärligt ledsen när jag gick därifrån för jag kommer sakna det.

Men nu är det bara till att hoppas att jag får rycka in maaaaassor. Så länge får jag försöka underhålla mig på andra sätt. Imorgon är det dags att bli stucken i armen och träffa saknat och efterlängtat folk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar