måndag 19 maj 2014

19 maj 2014

Att ha sex limpor bröd färdiggräddade innan lunch, är det bevis på effektivitet eller att man bara inte har något liv? Vi låter det vara osagt tror jag. Dagens stora höjdpunkt var ändå att jag diskade klart alla glas i vitrinskåpet. Då snackar vi ett skåp proppfullt med alla finglasen. Det är nästan så man blir tårögd så vackert det är nu. En sak jag kunde bocka av på att-göra-listan. Sedan att det kom till tre andra saker är ju en annan femma...

Blev lite glad när jag blev bokad för jobb under par dagar framöver. Så nästa jobbtillfälle är redan på lördag. Woho! Denna veckan börjar ju urarta sig till en riktigt bra en!

Träffade en ny kompis idag. En mysig kompis. En kompis som verkligen uppskattade ett ordentligt kli. Min nya kompis är en ko. Den (vet inte om det var en hon eller han) och dess kompis försökte äta upp mig till en början men efter ett tag kom vi överens om att kliande bakom örat och på huvudet var jätteskönt. Sedan att halva min högerarm var täckt i kodregel och jord var en annan sak. Det var värt det.

Har fastnat i en ny serie, Warehouse 13. Sex avsnitt senare och jag kan konstatera att den faktiskt är ganska bra. Beskrivningen om en serie som går ut på att skydda magiska föremål var väl inte jättelockande men som sagt, den är ganska bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar