tisdag 6 maj 2014

6 maj 2014

Japp, jag lever. Tänkte bara berätta det. Nej men tiden hemma rullar väl på. Dagarna går, jag lagar mat och äter ännu mer. Hade en bra påsk med släkten och massa mat- och kakaätande. Gjorde även mitt livs första tårta till påsk. Den blev väl inte den vackraste men är glad att tårtbottnarna inte rasade eller att fluffet flöt ut. Tårtbottnar på lika delar, fylld med Ahlgrens bilar-fluff och hallonmousse, täckt av chokladganache och dekorerad med choklad och lakritsägg. Den smakade bättre än vad den såg ut.

Annars har jag varit en del i Västerås och drivit omkring. Eller drivit omkring och drivit omkring, jag kallar det njuta för livet. Har också varit ute och hämtat mormor och morfars veteranbil som startade så fint så fint i backen. Men så är den också så fin så fin. När vi är inne på fina saker så har moppedoppen också startat (efter lite problem) så nu är jag lycklig igen.

Har även kommit igång att jobba på IKEA nu. Har bara varit där några gånger men gillar det verkligen. Det är sjukt mycket nytt, mycket mer än vad jag någonsin kunde tro. Trots det så trivs jag. Alla är hur trevliga och hjälpsamma som helst och jag börjar redan känna mig som att det kommer bli bra. Så efter tre riktiga jobbdagar som har resulterat i ett brännsår, ett skärsår i tummen och pågående mobbning så får det fem av fem toasters. Mobbningen är inte alls så allvarlig som den låter, det är ganska mycket givande och tagande i den mobbningen. Eller mobbande och mobbande, snarare tjabbande och tjatande. Mer om det någon annan dag. Kanske.

Kanske skulle förklara om någon har missat att jag har fått jobb i restaurangen på IKEA i Älmhult. Behöver jag säga att det känns helt underbart bra? Nej, tror inte det.


Vissa dagar är finare än andra.

Känns bra att slanga sig själv på bensin...

Ibland förundras jag av mina vackra (läs ohyggligt hemska) outfits.

Evil beaver!

Högerhanden får lida till följd av min klantighet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar