söndag 18 maj 2014

18 mars 2014

Hade en dag som den borde vara. Fylld med saker att göra och fylld med underbara människor. Ställde klockan och det bar upp till Emelia som lastade in mig och hästen Chaplin och åkte mot Mörrum. Hela morgonen och förmiddagen bjöd på finfint väder, underbart sällskap och en riktigt trevlig stund. Det var dags för hopptävling (absolut inte för mig, så kul fick inte åskådarna) utan det var Emelia som klarade av en felfri runda i första klassen. Andra klassen, nå den kom aldrig. Dagen slutade tyvärr inte så bra så hon åkte hem med två knän fattigare. Fy fanken vad rädd jag blev när hon flög av. Dock ska hon ha medalj för att stålkvinnan själv. Krävs mer för att hindra henne!

Åkte vidare mot Ronneby där Jesper väntade. Åhh fina Jesper som jag har saknat honom! Att sitta på en brygga i stekande sol med en av de finaste personerna som finns, det är livskvalitet det.

Fortsatte efter en eftermiddag i Ronneby bort till Karlskrona och Marcus. Tackar GPSens uppfinnare då jag inte hade hittat ut från Ronneby och inne i Karlskrona utan den. Hade en väldigt väldigt trevlig kväll. Blev för övrigt färdig (tvingad?) att se Dear John efter att den har legat på min hårddisk i ungefär tre år. För alla er som inte har sett den, gör det! Det är en sådan som växer efter man har sett den, den har nog inte växt klart i mitt huvud.

Efter en rundtur i Karlskrona (som jag börjar gilla mer och mer trots regnet och blåsten) så kom jag hem. Hade en oerhört oproduktiv dag. Eller har hunnit igenom flera avsnitt av the Nanny och gjort både rabarbermarmelad och rabarberkräm. Lite duktigt ändå.

Emelia & Chaplin. Så fina. (Lånade din bild Emelia)


Dagens skörd. Förhoppningsvis smakar det bättre än det ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar