måndag 9 januari 2012

This is the year, part 1

Jag gör väl som alla andra, en resumé av 2011.

Januari
Levde livet. Mådde dåligt. Gjorde saker som jag kanske inte borde ha gjort. Pluggade. Men trots allt var januari en väldigt bra månad. Jag började prata med en person som har fått mig att må så mycket bättre och tänka på saker som ingen annan har gjort innan.


Februari
Sökte sommarjobb, fick besök av mamma & mormor, frös något fruktansvärt, såg en solhalo för första gången, åkte pulka & njöt av solen, levde livet. Åkte hem och badade, hade riktigt trevligt då.



Mars
Fortsatte att leva livet på mitt lilla konstiga sätt, oroade mig för min framtid. Jag överlevde mars genom att drömma, väldigt konstiga drömmar.

April
Klagade på allting, åkte till riksgränsen och slog ihjäl mig. En dag fick jag också min älskade trumma som jag hade längtat efter. Åkte också till helvetet på jorden, ullared. Det var flera väldigt speciella dagar under påsklovet. Dagar som var toppen på allt det som började i januari. Speciellt en dag, dagen som började så bra men slutade rent åt skogen. Den dagen krossade mitt hjärta. Det värsta är att det inte hade behövt bli så, men det visste jag ju inte då. Ont gjorde det då i alla fall, riktigt ont.

Maj
Hade en riktigt fin valborg, saknar det såhär efteråt. Stora höjdpunkten var att i mitten av maj åka till frankrike. Det var helt underbart på många sätt. Att åka till något varmt ställe, träffa annat folk, komma bort från sverige och kalla kiruna, slippa skolan för ett tag och ha det underbart. Det finaste och bästa med den resan hem var ändå vägen hem. Inte trodde jag att den skulle betyda så mycket för mig.... Började spendera mer och mer tid på terassen hos en viss pojke. Åkte hem mitt i allt för att vara med när systern tog studenten. Trots att man drunknade i plugg var maj en av de allra bästa månaderna, tror det är ganska lätt att räkna ut varför...


Eu-parlamentet


Systern innan balen.


Juni
Var och kollade solförmörkelse med de finaste, blev beroende av tetris. Chockade världen genom en speciell facebookuppdatering. Sov alldeles för lite och spenderade istället den tiden med att ligga och titta på tv-shop. Vädret blev helt underbart lagom till studenten och jag ville verkligen inte åka hem. Det berodde inte bara på vädret, utan någon grön sak var inblandad i det med... Väl hemma gick jag med en pizzakartong och luktade pizza med börje, firade midsommar med pojken min, emelia, fanny, några skåningar och massa folk jag inte träffat på år.

Solförmörkelse




Studentdagen!

Malin & me

Sista bilden innan jag åkte hem, tre på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar