lördag 21 januari 2012

Ingen vet utom vi vad som hänt när solen går opp över taken.

När jag gick till skidspåren häromdagen hörde jag en låt på radion. Den var riktigt fin men det var inte det jag reagerade över, jag reagerade över hur väl jag kände igen melodin. Jag kunde känna hur fingersättningen var på fiolen och jag kunde även höra den i ett annat arrangemang med slagverk, fiol och gitarr. Därav drog jag slutsatsen att Treva har gjort den men inte hjälpte det särskilt mycket ute i skidspåren.

Efter mycket funderande släppte jag väl tanken och plötsligt slog det mig, det var ju Josefins dopvals av Roger Tallroth, en av de finaste melodierna som har skrivits! Dagen efter letade jag upp den, då med versionen med Sofia Karlsson. De senaste dygnen vet jag inte hur många gånger denna låt har spelats, den är så underbar! Bara för att jag älskar den så mycket kommer den här i tre olika versioner, först med Treva, sedan med Väsen där Roger Tallroth som har skrivit den spelar gitarr och en sista version med Sofia Karlsson där Tallroth också spelar något gitarrliknande.

 

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar