söndag 13 mars 2011

Dag 11 - en bild och text om ett ställe jag vart på

Att välja ett ställe man har varit på, det var ganska lätt det. Det blev nämligen korrö folkmusikfestival. Nu vet jag att minst hälften av er sa upp kontakten med mig bara för att jag gillar folkmusik. Till er vill jag säga en sak, det är inte som ni tror. Det är inte gamla gubbar som hoppar runt i folkdräkt med knästrumpor, det är så mycket mer! Ska jag vara ärlig såg jag inte en enda med dräkt på sig. Det är inte bara heller små nissar som sitter och gnider med en fiol, det är så mycket mer där med! Ta Navarra (på bilden) t.ex. De har en fiol, en underbar sångerska, en som spelar piano och en störtskön trummis som spelar på allt utom där man ska spela på trumman. Eller Hoven Droven som har fiol, gitarr, bas, saxofon och trummor. Ni som inte har hört dem, lyssna på dem! Själva festivalen är hur härlig som helst. Allt folk är hur trevligt som helst, musiken är riktigt bra och varierad och stämningen är alltid på topp! Ni som inte har varit där, åk dit! Bra, då ses vi där i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar