söndag 27 mars 2011

Bara om han låg här tätt intill mig kan jag bli den jag var igår

Vet inte hur jag ska göra. Ena stunden känner jag en sak för att 10 minuter senare känna helt annorlunda. Jag är ju inte sådan här egentligen, eller? Jag har alltid varit den lilla tysta i hörnet som inte tar någon plats. Men nu då, vad har hänt? Vad har jag gjort? Jag ångrar inget som hände då men nu efter har allt bara blivit så fel. Visst, en hel del av det jag har gjort var väldigt dumt det erkänner jag. Men har inte alla rätt att göra misstag utan att de blir helt körda? Jag trodde det iallafall med tanke på hur många andra chanser jag har delat ut. Jag har också fått höra att man inte ska bry sig om vad andra säger om en utan bara lita på vad man själv vet om en. Men hur lätt är det egentligen? Inte lätt. Nej, nu blir det skärpning för min del. Nu ska jag bli en duktig flicka som alltid sköter sig i alla lägen. Lycka till Frida, lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar