torsdag 10 mars 2011

Dag 10 - mina syskon

Jag har världens bästa syster. Visst, vi bråkar ibland, ganska ofta faktiskt, men jag älskar henne ändå. Kan ju tala er för er som inte visste det att hon heter Emma Vi är ganska olika till både sättet att vara och de saker vi tycker om. Hon är mer den modeintresserade typen som vet vad hon sätter på sig medan jag slänger på något i farten. Om man skulle se oss jämte varandra och inte visste att vi var syskon tror jag inte man skulle kunna gissa det. Hon står där i lagom längd, mörkhårig med koll på vad hon har gjort med håret och med snygga kläder. Jämte står jag lång som en flaggstång, noll koll på vad jag har gjort med frissan eller vad jag har på mig. När vi var små lekte vi jättemycket. Vi byggde kojor i skogen, byggde järnväg och hade allmänt roligt. På något sätt var det alltid jag som fick göra något om hon inte vågade. Smart som hon var (redan på den tiden) skickade hon fram mig och dum som jag var gjorde jag det. Det finns mycket jag skulle kunna skriva om henne men det jag tycker det räcker att jag säger en sak; jag älskar dig även om vi bråkar. Glöm aldrig det!

Hoppas att det inte gjorde något att jag lånade bilden från facebook av anna, du hade dödat mig emma om du såg de andra bilderna jag tänkte på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar