måndag 7 mars 2011

Dag 07 - mina bästa vänner

Missade igår så den får bli idag! Dagens kan komma idag eller så kommer den imorgon.

Jag har helt underbara vänner! Därför känns det riktigt taskigt att välja ut mina bästa för jag älskar er allihopa. Men jag tänker skriva om Emelia; den mest underbara numera skåningen som finns, Sara; musikgalningen från landet ingenstans och Erik; stockholmaren i Kiruna.

Emelia Börjesson, vart ska jag börja? Du är ingen sådan kompis som jag har känt sedan jag gick på dagis utan vi lärde känna varandra i sjuan. Det var nog mycket tack vare hästveda (där vi var i samma grupp) att vi lärde känna varandra. Så jäkla kul jag har haft med dig kommer jag aldrig ha med någon annan. Du har alltid funnits där för mig när jag behövde det som mest. Det går inte beskriva hur mycket jag saknar dig nu när vi bor 180 mil ifrån varandra. Att inte kunna ta mopeden och sticka upp till dig och titta på en film och ha det allmänt bra är något jag saknar. Tack och lov svara du allra oftast i telefon och det är jag så glad över! Tack för att du finns, jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar dig Börje!


Sara Einarsson, galen? Du? Nej... Vi träffades också i sjuan och det är nog tack vare Emelia som vi lärde känna varandra så bra. Jag kommer ihåg första dagen i sjuan när jag såg dig för första gången. Du satt snett över mig i pavven när alla skulle lära känna varandra och ärligt talat så tyckte jag du verkade lite konstig... Men oj så fel jag hade! Du är en människa med världens bästa humor, världens underbaraste skratt och världens bästa sångröst! Shit människa vad du sjunger bra! Saknar alla våra meningslösa diskussioner som kunde handla om allting även om det ofta om din pappas sneda näsa. Tack för alla sms där du berättar om allt som händer i ditt liv och om dina små tabbar som du gör, det underhåller verkligen mig! Lova att inte glömma mig när du åker på världsturné. Love ya!


Erik Liliequist, jag stavade ditt efternamn rätt va? Nej just det, du kan själv inte stava till det... Dig är den jag har känt minst tid men du är en av de personerna som vet mest av mig (iallafall vad som har hänt sen jag flyttade). Varje gång man är med dig har man riktigt roligt även om jag ibland känner mig som ett mobboffer. Men som man säger, som man bäddar får man ligga! (Jag bjuder på den självdissen). Jag kanske inte är den som alltid är jättesnäll tillbaka utan mobbas lite där med. Men det känns bra att jag vet att du alltid finns ett sms bort, för sms kan du svara på snabbt, det har jag märkt! Även om vi blir lite ovänner över några kommatecken så vet du att jag alltid har rätt! Nej men tack för allt du har gjort för mig! Jag lovar, du får tillbaka allt nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar