måndag 17 januari 2011

17 januari, me, myself I

För alla er som inte vet vem jag är kan jag dra en snabb beskrivning. Jag är jag, så är det bara. Jag är en 16- årig tjej som har flyttat 180 mil för att följa mina drömmar att gå i en skola med rymdinriktning. Jag verkligen brinner för musik och spela olika instrument är bland det bästa jag vet. Tyvärr har jag bara med mig min nyckelharpa med mig just nu så saknaden efter speciellt ett piano är stort. Det finns inte så mycket mer och berätta om mig. Kort och gott, de två största sakerna som jag lever för är musiken & rymden.

Så nu är jag här i Kiruna och går på rymdgymnasiet. Ett beslut som jag inte ångrar även om jag ibland funderar vad jag egentligen håller på med. Trots att jag känner annorlunda vissa stunder så finns det så många fler fördelar här. Den största är folket. Jag trodde aldrig att jag skulle få träffa så många underbara nördar på ett och samma ställe. Vart klämmer man annars in sig 10 personer i en soffa för att kolla på film när det står en till jämte? Vart går man till fest i termobyxor? Vart övar man startdyk och gör kullerbyttor i snö nerför backen i bara jeans och munkis? Vart får man underbara vänner? Jo, på rymd! Såklart saknar jag mycket där hemma med. Min underbart hjälpsamma mamma, min pappa med underbar humor som ingen förutom vi förstår sig på, min syster som hatar mig fast innerst inne tror jag hon tycker om mig. Bättre syster än hon kan man inte ha! Sen har vi förstås Emelia & Sara. Det är helt obeskrivligt vad jag älskar er, tack för att ni finns! Nu ska jag inte tråka ut er mer utan ta tag i mitt liv och plugga till slutprovet vi har i astronomi på onsdag. Känns som att det kommer att gå utmärkt! Eller inte...

2 kommentarer: