lördag 8 oktober 2011

Heaven is a place on earth

Åhh vad jag älskar kiruna ibland! Lyckades snubbla över en artikel på aftonbladet att det skulle vara meteorregn idag. Nja tänkte jag, får se om jag orkar gå ut. Vet inte hur min hjärna fungerar för plötsligt hade den överraskat sig själv genom jag hade klätt på mig termobyxor, halsduk, jacka, vantar & mössa. Termobyxor var väl inte nödvändigt då det inte är så kallt ute men att ligga i snön blir ganska kallt utan det.

Ut kom jag som sagt och lyckades ta mig till järnvägsparken där det är hyfsat mörkt men ändå nära hem. Satt och kollade lite på meteorregnet och samtidigt på haren tre meter bort. Efter någon halvtimme började det. Det största och finaste norrskenet jag har sett. Oj vad fint det var! Det ser så levande och graciöst ut när det sprakande dansar runt på himlen. Det var inte på en liten del av himlen utan över hela. Den känslan av att se detta skådespel rakt ovanför sig där jag låg i snön var underbar. Den som inte har sett ett norrsken måste verkligen göra det!


Hittade en gammal bild på norrsken jag tog för över ett år sedan. Oj vad mycket större det var idag än på bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar