tisdag 16 augusti 2011

Vi syr och sätter i den, och ett skärp av siden

Mina makroner blev bättre än väntat. Visst, de är fula som stryk men tro det eller ej så är de ganska goda. Som sagt, man ska inte döma hunden efter håren.


Mitt köpa-billiga-kläder-och-sedan-sy-om-dem har tagit fart nu. En tröja är klar sedan innan och en kavaj saknas det fortfarande knappar på (eftersom att någon köpte för stora knappar idag). En tröja som behövs sys om blev inhandlad idag tillsammans med en klänning som jag trodde att den behövdes sy om. Klänningen förknippar jag med 60-tal, ja det känns som en typisk 60-talsklänning. Jag har letat efter en sådan ett tag för att jag älskar skärningen på den. När jag då hittade den idag köpte jag den trots att den verkade lite stor men trodde att jag skulle klara av att fixa det. Fixa det gjorde jag, men inte med nål och tråd. Istället tog jag fram skärpen och voila så blev den riktigt bra! I alla fall tycker jag det... Tyvärr ser man inte riktigt hur den ser ut på bilden. Den är lite mer orange-röd och tyget är lite annorlunda än på bilden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar