måndag 1 augusti 2011

I've had the time of my life

Dagen som vi alla, i alla fall jag, har väntat på i ett år har äntligen infunnit sig. Den infann sig inte idag, inte igår, utan i lördags. Det var då det var dags för korrö folkmusikfestival. Eftersom jag kan sitta och tjata om detta i timmar ska jag försöka dra den korta versionen med mycket bilder i.

Även om dagen var riktigt bra började den inte så. Valet mellan att åka och se esbjörn hazelius & johan hedin spela i skåne eller åka till korrö var så fruktansvärt svårt med tanke på att det är två saker jag har längtat till så mycket. Men som ni kanske har listat ut valde jag korrö och oj vad glad jag är för det! I bilen dit hörde vi på radion från just korrö om en cellist som skulle spela. Nja tänkte vi, bara cello kan bli ganska tråkigt och åkte vidare. När vi sedan hade bänkat oss för att se Mats Berglund Trio var ovannämnda cellist med. Och han kunde spela! 

Andreas Ralsgård
Jonas Bleckman

Näst ut var Limbohofvet. Tre tjejer som var riktigt duktiga och såg ut och ha riktigt kul på scen. Vi strosade runt på området, träffade en del folk som jag inte träffat på ett bra tag, lyssnade på folk som stod utspridda mest överallt som spelade och åt fantastiska raggmunkar innan det var tid för det jag hade längtat efter mest; treva. 
Limbohofvet

Tre killar från dalarna som har allt det behövs för att det ska bli riktigt bra; en skicklig slagverkare, en skicklig gitarrist, en skicklig på fiol, otroligt kul på scen och scennärvaro som drar med publiken. Från den allra första stunden var jag fast i deras musik, i deras framträdande. Det kändes som man kände dem, att man var nära dem hela tiden. Man fick även lära sig hur mellansnack i dalarna gick till. Artisten: "Annars då?" Publiken: "Joda!" De la in detta flera gånger under konserten och fick de inte tillräckligt bra svar tillbaka kunde man få en liten besviken blick tillbaka. Att de som sista nummer avslutar med att ställa sig på rad, sjunga "gilla oss på facebook" flerstämmigt var pricken över i:et. Synd att man inte kan gilla en sak mer än en gång... Som ni märker går det inte att beskriva, man måste uppleva det!

Viktor Mörsell

Fikapaus?

Anders Dehlbom
Axel Fagerberg
"Annars då? "Joda..."

Treva
Koncentration?
"Gilla oss på facebook"
Nakenchock?
Treva
Utan tröja = försäljningsknep?

Treva


Efter det gick vi omkring och kollade på när det spelades till dans och där såg vi treva en gång till, lika bra då! Även såg vi chokladfabriken som jag tror är ett gång skåningar. När jag och pappa bestämde oss för att lämna korrö framåt tolvtiden gick vi förbi det som gjorde att kvällen blev så underbar som den blev. Jämte ett tält står esbjörn hazelius och sjunger och spelar med ett par skåningar. Vi stannar såklart och lyssnar ett par låtar och när vi senare går därifrån har det stannat mer folk för att lyssna. Att jag äntligen fick se honom sjunga och spela var så underbart! 

Chokladfabriken

Att det nu är ett helt år kvar till nästa korrö känns lite sorgligt. Men årets händelser kommer jag leva på väldigt länge. För det sådana här kvällar jag lever för. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar