fredag 22 juli 2011

Nu mitt vilsna hjärta stilla sagt farväl till ett liv i skuggan av min sorgsna själ

Nu när jag är på sista etappen kanske det är dags att skriva om den första? Ja, så får det bli. Detta är en sammanfattning (men lång ändå) om vad som hände i ransta.

I tisdags (för en vecka sedan) satte jag mig på tåget i alvesta för att åka upp till norrköping, spendera 9 minuter på stationen för att senare åka vidare till rasnta. Tyvärr kom jag aldrig ända fram till ransta... Jag hoppade av i västerås istället. Bra val? Jo, det var det med tanke på att sebastian stod och väntade där. Det var riktigt kul, nej förresten, sjukt kul att se honom igen. Gud som jag hade saknat honom! Åkte hem till honom och fick se ett underbart stället, även känt som hans hem. Ska inte gå inte på alla detaljer hur det såg ut men jag gillade verkligen det. Träffade hans föräldrar (som jag faktiskt har träffat innan) och slog mig ner för att äta.

De första dagarna gjorde vi inte så mycket. Värt att nämna var ändå att vi tittade på "låt den rätta komma in". Det kanske inte låter så speciellt men det roliga var att vi såg den med engelsk subtitle för att någon (inte jag) inte fick väck den. Värt att nämna är också att jag numera vet hur man vattnar en ridbana.

En kväll bestämde sig sebsatians syster och hennes pojkvän att de skulle in till parken zoo dagen efter. De frågade om vi skulle med och självklart ville vi det, vem vill inte det? Hur vi sedan var 10 personer när vi kom dit är en helt annan historia... Det var en riktigt rolig dag där vi kollade på djur, klappade djur och lekte av oss. Det var ett djur som de flesta av oss älskade mer än de andra när vi hade åkt hem; tapiren. Glöm hundar, katter, ödlor, hästar, jag vill ha en tapir! Den stod vid staketet och vi klappade och kliade den och oj vad den njöt! Inte nog med att den verkade ha skönt, den var fruktansvärt söt med.



 afrikanska vildhundar

 coolingen nr 1

 harry

 flera tord!

 snabb?

 tapiren!

 tapiren!

tandemstyltor?


Dagen efter det åkte vi till gröna lund. Efter lite tunnelbana- och färjeåkande från solna där bilen var parkerad kom vi in till grönan. Jag hade aldrig varit där innan så jag hade ingen aning om hur det var där. Vi gick runt och åkte, stod i kö och åkte lite till. Hade en riktigt kul dag (igen) tillsammans med sebastian även om jag höll på att slå ner honom när vi satt i insane. Anledningen till det var att jag inte riktigt visste hur jag tyckte om den. Hela tiden i kön stod han och försökte lugna mig med att "nej, den är inte alls farlig. du har åkt värre. den är ganska lugn." När vi sedan satt i den kläcker han ur sig "okej då, den är inte så lugn, det snurrar ganska mycket". Då var det tur att vi redan satt fast... Men under och efter den så ville jag verkligen inte slåss för oj vad rolig den var! Ni som inte har åkt den, gör det! När vi kom hem kom vi in mitt i fotbollsfinalen japan - usa. Jag som hade tänkt att sova hyfsat i tid med tanke på att tåget gick 07.20 dagen efter fick lägga ner min plan. Med andra ord blev det inte mycket sömn den natten men vad gör det när man fick spendera mer vaken tiden med den mest underbara personen och som bonus att japan blev världsmästare? Ingenting.

 chaffisen!

 bilar & pepsi <3

 solna centrum

 grönan!

<3

Som sagt så åkte jag hem dagen efter det. Tog emot sjukt mycket att säga hej då och lämna sebastian och ransta för att åka hem. Innan jag kom hem hann jag också träffa j.b på alvesta station i en halvtimme innan jag åkte vidare till ikea där mamma och emma väntade. Därmed var den första (och roligaste) etappen avslutad. Jag hade underbara dagar hos den underbaraste personen. Tack för allting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar