tisdag 4 juni 2013

I've had the time of my life - 30 maj


Balen ja. Oj vad kul det var! Eller ja, att börja dagen med matteprov var väl inte den optimala starten men så här i efterhand gick ju även det bra. Idrottslektion ute på gräset i stekande sol var inte helt fel att fortsätta dagen med. Medan folk skyndade till frisören och sminket njöt jag och Sebastian av en mjukglass och milkshake i parken. Var väl dock liiiiiite seg att börja på att göra mig i ordning. Att möta på andras kavaljerer som redan var i ordning, det känns aldrig som ett bra  tecken...

I ordning kom jag i alla fall tack vare mamma som ordnade håret. Upp på Luossa åkte vi för att ta lite kort stiliga som vi var. Väl färdiga tog vi brum-brum-bilen ner igen till skolan för att möta resten av klassen som träffades för att dricka champagne, äta jordgubbar och fotas tillsammans. Gud vad alla var så underbart vackra. Det var så fint att se de man har levt med senaste åren, stråla och vara så vackra.

Vår skjuts i form av Olga kom och hämtade oss för att åka en raggarrunda genom stan. I bilkön började nervositeten komma men det blev aldrig så farligt konstigt nog. På något sätt kändes det ändå kul att se allt folk och gå där på röda mattan med den jag älskar mest.

Balen bjöd på hur god mat som helst. Den bjöd inte bara på god mat, den bjöd även på trevligt sällskap. Genom hela balen satt jag med en sådan härlig känsla. Att sedan avsluta balen med att i princip alla par dansade vals för att sedan övergå i fridans (eller vad kallar man det?) med Maria och Lisa, det var fint det. När det bara var rymdare kvar som dansade cancan i balkläder gick vi hemåt.

Slut på kvällen var det dock inte. Vi vandrade hemåt men stannade på lekplatsen och lekte av oss på vägen hem. Lite klädombyte och så var vi redo för mellanfest. Tror jag inte har skrattat så mycket på ett tag...

Efterfesten bjöd royal på. Var väl helt okej men inte det roligaste jag har varit med om. Att få krypa ner i sova med den finaste var verkligen pricken över i:et på en fin kväll. Ja, balkvällen var en helt underbart bra kväll på alla sätt och vis.











 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar