lördag 8 juni 2013

It's your choice - 3 juni

Betygssamtal i Matte E och Fysik B vilket slutade lyckligt i båda fallen. Känns bra när ens lärare börjar skratta åt en när man kommer in i klassrummet... Tack så mycket! Det kan iförsig ha berott på att jag såg åt som en dränkt katt. Seriöst, det plaskade när jag gick. Ni vet den känslan man har när man har duschat med kläder på, så kände jag då!

Det berodde på att Kiruna bestämde sig för att bjuda på storm innehållande hällregn, åska och blåst när jag skulle gå till skolan efter att ha lämnat av Sebastian hemma där taxin väntade. Ändå gick jag och skrattade i detta skitväder. Anledningen? Jag älskar vädret. Jag älskar att känna dess krafter och påminnas hur magnifikt det är.

På kvällen blev det hem till Odd för fika med klassen. Eller fika är väl fel att kalla det. Gödning passar snarare bättre... Är van att få mycket mat under Kiviks marknad men detta var nytt rekord. Herregud säger jag bara. Det var en riktigt kul och intressant kväll som inte slutade förrän vi gick hem vid halv tolv - tolv. Sen att man inte kom i säng förrän några timmar senare, det är inte mitt fel. Det är Eriks och solens fel....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar