lördag 23 februari 2013

Thinking is a headache, that's why we avoid it.

För första gången på 48 dagar vaknade jag av att klockan ringde. Idag var den ställd på 05.00 och ja, det tog emot även för morgonpigga Frida att ställa klockan så tidigt. Anledningen var att hinna med partybilen som tog oss ut till flygplatsen. 

Helt ensam på min stolsrad på flyget lyckades jag däcka i någon sådan hemskt dröm-dvala som bara gör en ännu tröttare. Tidsfördriv på Arlanda innan det bjöds på en alltid lika intressant resa med regionaltåget in till centralen. Träffade Thirza en liten stund innan hon skulle vandra vidare till sitt tåg.

För en gångs skull gick väntetiden på centralen väldigt snabbt. Mat hanns med och ja, en glass hann också slinka ner innan det var dags att hoppa på tåget. Inte ens det planerade kaffet hanns med, illa....

Får väl ordna till kaffe-problemet snart. Bistron ligger ju hela 10 meter bort, vet inte om jag orkar den promenaden... Okej, orken kanske finns där men hur ska jag hinna? Damernas skiathlon till 13.40, då är det lite vinterstudion innan det 14.15 är dags för herrarnas skiathlon. Hur ska jag hinna klämma in en kaffehämtning? Tror jag får fråga mannen på andra sidan gången som nyss kom tillbaka med två koppar kaffe om han kan gå en runda till....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar