lördag 9 februari 2013

Jag tror det troligen inte blir roligt.

Andra deltävlingen av melodifestivalen och jag sitter bänkad framför tvn och skrattar, gråter och sjunger med. Men vänta lite. Skratta, gråta och sjunga till melodifestivalen? Nja, så är inte riktigt fallet. Tvn står på ljudlös och i lurarna spelar Esbjörn Hazelius för mig. Eller inte bara för mig, för alla andra hemma i Olofström med.

För andra eller tredje gången spelar han i Olofström och för andra eller tredje gången missar jag honom. Tycker inte alls det är snällt, inte någonstans. Ikväll är en sådan kväll som jag skulle gett allting för att få vara hemma. Inte ens egengjorda kroppkakor och mängder av mackor kan få mig på bättre humör. Det säger väl en hel del...

Kiruna...

...eller Olofström. Vilket ser roligast ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar