måndag 11 februari 2013

Give me the food!

Måndag. Ny dag. Ny vecka. Första tanken i morse när jag vaknade var "Ny vecka, nya chanser att misslyckas". Där lades ribban för denna veckan...

Dock fortsatte dagen lite bättre då jag såg matsedeln för följande vecka. Imorgon är det höjdpunkten. Bruna bönor, stekt fläsk, potatisbullar och semlor. Senaste tre veckorna har jag varit sjukt sugen på bruna bönor och imorgon smäller det. Ja, jag erkänner att det är ganska konstigt att en 18-årig student ser fram emot bruna bönor men när samma person äter egengjorda kroppkakor en lördagskväll, då har det spårat...

Så taktiken just nu är att värma upp magen genom att töja ut den så jag är redo för bönor, potatisbullar, fläsk och semlor imorgon. Att det sedan är pannkakans dag imorgon gör ju inte saken värre... Ja, mat är mitt liv. Jag äter inte för att leva, jag lever för att äta.

Maten i fredags. Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar