måndag 8 oktober 2012

You don't want to pick from my apple tree.

Hela dagen igår luktade det jul i hela lägenheten. Mysigt? Ja det var det verkligen. Längtar verkligen till julen, av flera anledningar i år. Julen är den tiden på året som jag trivs som bäst. Jag älskar att gå omkring med tända ljus, folk är pyssliga och mysiga, jullåtar spelas och folk ute på de snötäckta gatorna som går omkring i lugn takt.

Det som luktade jul denna gången var dock inte julen som hade infunnit sig här än, nej det var jag som gjorde godis. Låter som en logisk ekvation va? Jag + godis = jul. Nja, kanske inte. Först och främst så äter jag inte godis, så varför skulle jag då göra godis? Det var nämligen nyttigt godis jag gjorde, och då inte nyttigt godis som i "nyttigt" godis utan nyttigt godis. Eller ja, i alla fall jag ser äpple- och bananchips som helt klart nyttigt.

För er som tvekar är det inte heller något socker på dem, de är helt naturella så när på äpplena som har kanel på sig. Hur som helt, smakade ett äpplechips i morse då de var klara och jag säger bara en sak, jag längtar tills det blir fredag så jag får mysa med dessa godbitarna!

bild från inredningskaos.blogspot.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar