torsdag 18 oktober 2012

Coffee is for closers.

Frukost som smakar choklad i en vecka, jag kommer aldrig överleva utan det! Det är väl ungefär det som håller mig levande och flytande just nu... Åker hem på lördag vilket jag är fruktansvärt tacksam över. På vägen hem väntar en macka på subway som är nästan lika efterlängtad som frukosten varje dag. På tal om frukost (fin övergång, jag vet) här kommer receptet på mina älskade muffinsar!

Choklad/kaffemuffins (ca 6 st)

3/4 dl havregryn
2 ägg
en skvätt mjölk
1 1/2 msk kakao
1 1/2 tsk kaffepulver
1 mosad banan

Blanda ihop allting till en fin smet (kan bli lite klumpigt om bananen inte är ordentligt mosad). Fördela smeten i muffinsformarna. Sätt in de i micron och kör på full effekt i 2-3 minuter till de är fasta i konsistensen.

Älsklingarna! (samma bild igen, förlåt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar