onsdag 1 oktober 2014

Det som gör mig lycklig nu är att det finns nån som du.

Så var det dags för ännu en Kalmartripp. Eller vänta, jag fyllde ju år innan. Det blev en lugn födelsedag med fika på kvällen. Hade även voffen på besök över dagen vilket var lika mysigt som vanligt. Hade en riktigt smaskig kvargtårta och andra kakor.

Nå. Så var det Kalmartrippen. Blev som vanligt god mat och turfande. Skötte mig för en gångs skull i zonen Bergagården. Det ligger lite stenar där så de fick bli mitt fina alias skrivet i dem.

Passade på att köpa min nya mobil. Inte så längesedan jag köpte ny, jag vet. Men någon tappade ju sin mobil i golvet med skärmen neråt en gång för mycket. Den var inte jätteglad på mig då...

Så var det dags för konstnatten. Konstnatten på Öland är det jag pratar om då. Efter att någon hade jobbat över lite (inte jag, för en gångs skull...) så hämtade Mattias oss och vi åkte över till Öland. Där blev det en fin blandning av allt. Vi mjukstartade med lite mat vilket för mig blev kroppkakor. Vidhåller fortfarande att farmors är de bästa.

Fortsättningen innehöll bland annat zombie run på Ölands folkhögskola, konstutställning, vilsegång och hammockmys i majslabyrinten, löktavlan, massa pumpor, besök och eldshow på Eketorp borg. Ja några smaskiga kakor inhandlades också. Eller var de så smaskiga? Åt inte kladdkakemuffinsarna i bilen så förstod inte vad Linus och Mattias spottade och fräste åt (liten överdrift men ändå). När jag själv gav mig på en så insåg jag att de var helt brända i botten, därav spottandet. Hela kvällen och natten avslutades men en så magnifik stjärnhimmel ute vid Sandby borg. Helt. Magnifikt. Finner inga ord. Så magiskt. Förresten ni som inte har läst artikeln om Sandby borg i Östran, gör det! Den är grym!

För alla er som har sett mig i närheten av en fotboll vet att det inte är min grej. Bollen är rund och den går att snubbla på. Ändå så fann jag mig själv sittande på en sportbar och tittade på Arsenal - Tottenham. Hur gick det till? Vi satt kvar och hamnade mitt i en stand up-kväll. Det var väl lite varierande nivå på underhållning men på det stora hela var det bra! Lite komiskt var att en av de som körde stand up hade jag suttit bredvid på tåget till Kalmar. Liten värld. Bäst var ändå helt klart Aron Flam. Skön snubbe det!

Okej håll i er nu. Dagen efter blev det fotboll då med. Chockade? Jag vet. Det var dags för livefotboll, Kalmar FF - BK Häcken. Inte vilka platser som helst, nej här kör vi på VIP. Innan matchen blev det riktigt god buffé och uppsnack. Lite komiskt var att han som var konferencier även är turfare. Okej, erkänner. Hade Linus inte sagt det hade jag aldrig vetat om det. Men ändå. Nåja. Resultatet i matchen var väl inte jättepositivt men det blev målrikt i alla fall. Och det var betydligt roligare att se en match live än vad jag någonsin kunnat tro. Så än en gång, tack så fruktansvärt mycket för att du tog mig med Linus! Avslutade kvällen med toppmat gjord av kocken himself. Smaskigt värre!




Fotboll - VIP (bilden fick bli från annat tillfälle men likadan tillställning)

Nya outfiten!

Matdags - libanesiskt

My hero!












Turf - #bergagården

Matdags - pulled pork & spenatravioli

Matdags - thailändskt

Matdags - kroppkakor

Konstnatten - Ölands folkhögskola

Konstnatten - konstutställning

Konstnatten

Konstnatten - löktavla

Konstnatten - majslabyrint

Konstnatten - majslabyrint

Konstnatten - eldshow


Matdags - fotbollsmat

Kalmar FF - BK Häcken

Kalmar FF - BK Häcken

Kalmar FF - BK Häcken

K_tjing hittade sin reklamskylt!

Matdags - by mästerkocken

Turf - #kalmardoom



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar