torsdag 9 februari 2012

I don't need your sympathy.

Ibland blir jag förundrad över människan och vad den kan hitta på och lära sig. Här sitter jag i Kiruna, långt uppe i Sverige och pratar med en nere i Portugal, väldigt många mil härifrån. Det känns som en självklarhet för mig men är det verkligen så självklart? Båda pratar samma språk trots att vi bor så långt ifrån varandra. Vi har inte gemensamt modersmål men ändå går det bra. Och vad pratar vi genom? Inte var det någon telefon i alla fall. Ett nätverk som människan har byggt upp så man kan komma i kontakt med varandra, oavsett var du bor. Det är ganska fantastiskt hur smart människan är ibland.

På tal om smarta människor. Har läst och fått höra par smarta saker de senaste dagarna. Båda sakerna ger mig kraft, kraft att fortsätta i samma riktning som jag är på väg i.



"Det handlar ändå om avundsjuka. En avundsjuka som grundar sig i att man själv inte orkar ta tag i sina egna tillkortakommanden. En person som är nöjd med den position man är i och det liv man lever spenderar inte tid på att klaga på hur andra klär sig och ser ut." - aldrigvila.se 

"Du gör egentligen bara ett val i livet: att leda, eller att följa. En ledare föregår med gott exempel, medan en följare inte bryr sig om vad som händer och faller in i ledet." - Marcus Winberg





Portugal, ser ganska skönt ut!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar