fredag 19 september 2014

Du är resan som jag velat ska ta fart.

Inlägget om Kalmar kom upp lite senare än vad jag hade tänkt så jag får väl köra ett uppsamlingsheat om vad som har hänt efter det. Jag åkte hem och jobbade par dagar med ett födelsedagskalas där emellan. Ett riktigt trevligt kalas om jag får säga det själv! Några småsaker som jag har gjort är underbart goda chokladbollar och anmält mig till Tobiasregistret.

Har även åkt ännu en sväng till Kalmar. Som väntat blev det en del turfande och massa skojiga saker. Såg bland annat Kalmar slott by night vilket var riktigt maffigt. Blev inte så många utflykter då Linus jobbade kväll och någon var lite för seg för att komma ur sängen på morgnarna. Blev däremot par studiebesök där han jobbar (kan man kalla det så eller kallas det invasion?).

Såklart var jag även och röstade, det får man ju inte strunta i.

Åkte till Karlskrona för att turfa runt en hel dag och kanske ta över Karlshamn på vägen hem. Det sket sig väl lite, eller planen ändrades i alla fall. Efter tre zoner var jag så trött på allting men fortsatte ändå lite ändå. Fick därefter sällskap vilket drog ner turftempot. Men vad gjorde det? Det blev istället en riktigt härlig eftermiddag på Stakholmen. Vi hann även få i oss lite mat i form av godaste maten på bra länge. Stars and stripes, det är grejer det. Så härligt ställe och så bra mat!

Har slagit in århundradets fulaste paket (försök slå in ett mjukt ukulelefodral och du får se hur enkelt det är). Voffeloffen har även kommit på besök och varit här i några dagar. Det är alltid lika trevligt och mysigt när han kommer.

Vad har hänt annars? Jag har fått min powerbank och rippat lite skivor samtidigt som jag tittat på gamla Uppvärmningen. Har även gjort tre smörgåstårtor till farfars 75-årspartaj. Grattis till honom!

Tyvärr inte min medalj men detta ska firas k_tjing!

Karlskrona

Kalmar

Bästa mysvovvarna.

Tobiasregistret - check! Anmäl dig du med!

#beach2027

Kalmar

Turf - #kolonistig (med lite extra besökare)

Kalmar

Turf - #sekalmarslott

Turf - #sekalmarslott


Turf - #rosenbom

Karlskrona

Karlskrona

Turf - #salthill

Karlskrona

Karlskrona - misstaget med att gå på en sportbar med en sportjournalist...

Karlskrona - stars and stripes

Karlskrona - stars and stripes

Karlskrona - Stars and stripes

Årets vackraste paket...

Voffeloffen.

Tuffa livet som hundvakt...

Min nya räddare i nöden, herr Powerbank!



Voffeloffen.

Voffeloffen.

Turf - #kroppkakan
Plötsligt blev jag på något mystiskt sätt väldigt hungrig...

Smedby is mine! Mohaha!

Ifall jag skulle bli sugen på leverpastej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar